RĂ€dslan

Tabu Àmnet för gravida och nybliva mammor och pappor....
 
NÀr man blir gravid gÄr man i ja beroende pÄ nÀr man fÄr veta att man Àr pÄ smÀllen men ca 12 veckor och vÀntar pÄ att missfalls risken ska vara över. Sen gÄr man 6 mÄnader och vÀntar pÄ det lilla livet ska komma. Allt man gör Àr man rÀdd att det ska skada barnet i magen och nÀr bebisen vÀl börjar sparka vill man kÀnna det hela tiden sÄ man vet att den lilla finns kvar dÀr inne. Sen Àr det förlossningen, bara det gÄr bra och inga komplicationer hÀnder.
Allt har gÄtt bra Puuuhhhh. Sen kommer risken för plötslig spÀdbarnsdöd, dÄ oroar man sig som fan i 3 mÄnader till risken ska vara över, sen kanske man lÀser (som jag gjorde) om en mamma och pappa som förlorade sitt barn nÀr bebisen var 6 mÄnader. Risken finns hela tiden för att nÄtt kan hÀnda detta lilla liv man har satt till vÀrlden.
Sen kommer man oroa sig i ja 60-Är tippar ja pÄ, vet ju inte hur lÀnge man lever....
 
I natt har jag sovit typ nada, Ronja har alltid haft en tunn filt med pĂ„slakan för bebisar ska ju inte vara för varma nĂ€r dom sover. Men i natt la jag pĂ„ henne sitt tjocka tĂ€cke. För jag har Ă€ven hört att bebisar kan vakna om de Ă€r för kalla sĂ„ antog att det var dĂ€rför hon gjorde den hela tiden annars. TĂ€nkte hela tiden pĂ„ att TÄNK om hon blir för varm, tĂ€nk om hon inte kan fĂ„ av sig det om hon blir för varm, tĂ€nk om hon fĂ„r det över huvudet och inte kan andas. Vart en LÅNG natt för ungen sov ju sĂ„klart jĂ€tte bra fram till halv tolv, vaknade fick nappen och sov vidare till tre. Innan hon vaknade pigg. Men nĂ€r man Ă€r van vid ett barn som vaknar stup i kvarten pĂ„ natten Ă€r det fan lĂ€skigt nĂ€r hon sover bra, i det TJOCKA tĂ€cket som hon kan kvĂ€vas av. SĂ„ har jag kĂ€nnt det i natt...
 
Men nu vet jag att hon ville ha det varmt... Söta lilla snutta.
 
Idag hade jag tÀnkt att gÄ till öppnaförskolan efter vi varit hos sjukgymnasten men nu ringde Magnus och sa att vi hade fÄtt en akut tid till ögonlÀkaren. Tydligen tyckte dom att det var vÀldigt vikigt att vi skulle komma bums. Som ni kanske lÀst innan vet ni att hon har en pupill som Àr större Àn den andra.
Gillar inte akut tider:// Nu ska vi inte TRO nÄtt innan, lillan Àr helt frisk. <3
 
NĂ€ dax att leka lite med mitt lilla trott...
 

Kommentarer
Postat av: Zara

SÀger bara "SovpÄse is the shit" =)
Varmt och gosigt men bebis kan inte dra den över huvudet.

Svar: Jo jag har en hemma, men nu söver ungen som en gud i sitt varma tÀcka och Àven jag :) SÄ jag har slutat oroa mig. Fan i natt sov hon till kl kvart i sju, i sin sÀng. ALDRIG hÀnt:))
Lisa Gustavsson

2012-10-29 @ 14:53:43

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0