Första natten

sjÀlva utan bejb hemma och det gick galant:))
 
Magnus har varit pÄ typ konferans med jobbet. Tror det var konferans minnet ni vet, fiskmÄs://
 
Skulle Äkt och badat för sista gÄngen med liten idag men sÄklart Àr bilbarnstolen i bejbs bil och bussen kÀndes lite vÀl krÄngligt sÄ vi fick hoppa de. Ska Äka och bada till helgen med bejb och lillan sÄ:)
 
Ronja sussar, försöker verkligen att lÀgga ner henne sÄ hon ska somna sjÀlv men denna ungen vill verkligen inte de. Höll pÄ i 30 minuter nu men tillslut vart hon glad och pigg sÄ det vara bara att ta upp na och pÄ 1 minut sov hon. JÀkla unge alltsÄ:P
 
Har gjort om hennes sov och matschema sÄ allt ska passa med sov tiderna och mellanrummet mellan mÄltiderna. Det Àr ju liksom jag som ska göra sÄ min lilla skrutta Àr mÀtt och glad, och alla mÄl ska hinnas med och allt sÄnt..
Lite pilligt men tror nog jag har kommit pÄ en bra rymt nu.
 
ca 06.00-07:00 ersÀttning i sÀngen och lite mera sömn (hoppas vi pÄ)
ca 09:00 en potion gröt med frukt dryck
ca 10.15 sova
ca 11.30 ersÀttning (om hon bara Àter lite blir det en smörgÄs med leverpastej oxÄ och vatten)
ca 14.00 mellis (fruktpure eller yoghurt)+vatten
ca 14.15-14.30 sova
ca 16.30 middag (en halv burk mat och fruktpuree)+ vatten
ca 18.30 vÀlling mys i sÀngen och saga med mamma och pappa mys.
ca 19.00 GOD NATT
 
Tror jag fÄtt med allt...
NÄgra andra tips sÄ kludda pÄ vet ja :))
 
NĂ€ nu ska jag leta barnmats recept och skiva ner lite. =)
 
Bye bye
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vi har liknande rutiner

07:00 Frukost: Gröt+fruktpure, smörgÄs+messmör eller leverpastej, vatten
08:45 VĂ€lling
09:00 LÄng promenad och förhoppningsvis sover Dennis mer Àn 30 min i vagnen
11:30 Lunch: En halv till en burk barnmat, katrinplommonpure, vatten
13:30 ErsÀttning
13:45 Sova (förhoppningsvis lÀngre Àn halvtimmen men inte lÀngre Àn till 15:30, sover oftast lÀngre om han sover i knÀt)
16:00 Middag: Gröt+puré, vatten (ska bytas ut mot mat snart)
18:30 LÀggningsdax, nattningsrutiner sen natt vÀlling i sovrummet, somnar runt 19:00

Han sover lite oroligt de senaste dagarna och ska upp 05:30, han har lite svÄrt att somna ocksÄ och mÄste vaggas. Har innan somnat pÄ ca 10 min efter han lagts i sÀngen, hoppas pÄ att det gÄr över snart.

HĂ€lsa familjen
Kram!

Svar: Ja Ronja sover oxÄ mycket lÀngre om jag har henne i famnen, fast jag försöker fÄ henne att somna om nÀr hon vaknar pÄ dagen. Ibland funkar det i sÀngen annars fÄr jag ta upp henne och dÄ kan hon sova i en timme till :))
Dom hÀlsar tebax. Kram
Lisa Gustavsson

2012-10-24 @ 07:39:41

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0