Tjohejsan

Nu har det vart sÄ dÀr mycket igen sÄ man inte har tid igen, rakkans..=)
Har vart nere hos min mor och far i helgen. Vi tog bilen pÄ fredagen och kom hem i mÄndas. Vart trevligt.
Köpte oss en ny bilbarnstol innan vi Äkte och GUD va Ronja satt bra i den och inte alls lika mycket gap och skrik. Gick verkligen galant.
Var pÄ Torp köpcenter som ligger i Uddevalla i söndas. Köpte en GPS, en baby monitor med bild, en portadel DVD-spelare till Ronja sÄ hon kan ha i bilen nÀr vi Äker lÄngt (gud vilket BRA köp) och skor till mig Ä bejb.
Det bÀsta med den nya baby monitoren Àr att jag ser nÀr hon börjar vakna och kan snabbt gÄ in och stoppa natten i munnen pÄ henne och lÀgga henne pÄ sidan och dÄ sover hon en stund till. SUPER bra verkligen!!!!
 
Nu ligger liten och sussar i sin sÀng.
IgÄr gick jag Ä Ronja ut kl kvart över nio och hem igen kl 11.10 och sÄ klart somnade hon nÀr vi var pÄ vÀg hem sÄ blev bara 30 minuter sömn för na men gick bra ÀndÄ. Sen tvÀttades de, matade, sov och sen laga jag Ä liten mat dÄ bejb kom hem senare. Lite puligt nÀr Ronja var lite kinkig att försöka laga kÀk och samtidigt ta hand om henne men det gick. Nyttigt för henne med att inte bli upptagen pÄ en gÄng nÀr hon blir lite kinkig, sÄ ska testa idag med. Skönt att Àta direkt bejb kommer hem med sÄ man fÄr kvÀllen lite mera ledig. Blir sÄ stressigt annars, speciellt om Ronja ska bada med. DÄ blir det liksom mata kl halv fem sen ska vi Àta, plocka undan och sen hoppa in i badet för kl sex Àr det ju vÀlling mys i sÀngen.
 
Hade tĂ€nkt Ă„ka till Åland i helgen men vi tror vi hoppar det och satsar pĂ„ nĂ€sta dĂ„ vi har sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ förbannat mycket att gö te helgen...
 
Idag blir det en lung dag hemma, behöver de nu efter allt flÀngande nu i nÄgra dagar.
Ronjas roligaste lek just nu Àr att kasta och rulla boll mellan oss. Ungen blir helt vild:)
 
Just de ja Tand nummer tre kom i söndas kvÀll tror ja, mÀrkte den i bilen pÄ vÀg hem i mÄndas dÄ hon bet mig och dÀr skulle det inte göra ont med det gjorde det ÀndÄ. Hon har fÄtt en till pÄ undersidan pÄ vÀnster sida. SÄ nu vill vi ha lite pÄ ovansidag med hjÀrtat :))
 
NĂ€ dax att fixa lite hemma innan mitt lilla monster vaknar igen:)
 
Puss L

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0