Junior 17 veckor <3

Eller jaaaaa junior 15 veckor gammal och jag gravid i 17 veckor. Man rÀknar ju sÄ knas...
Idag ska min kÀra kollega vara ledig sÄ jag ska jobba med Marie, super gooo tjej!!

IgÄr la bejb budet, sÄ nu fÄr vi se hur det gÄr med detta... =)

IgÄr var en sÄn dÀr ;Fyfan vilken bra dag det Àr dag... SÄnna dagar ska man hÄlla hÄrt i.

IkvÀll kommer Magnus vara glad, Terra Nova kommer ut idag. Och sÄklart har hans bÀsta tjej (JAG) kirrat sÄ det Àr klappat Ä klart redan..;P
Nu ÄterstÄr bara dilemmet med vad SKA vi Àta, lagom skoj nÀr det enda jag vill ha Àr köttfÀrs eller korv. Blir liksom ingen variation pĎt...

Ohhhh den 16 ska jag till tandlÀkaren, iihhhhh.. Fatta det var ett tag sen, jag ogillar verkligen tandlÀkaren, plus nu Àr det nya folk, nytt tandlÀkarstÀlle och massa sÄnt lÀskigt. Magnus Àr min hÄlla i handen kille dÄ.

Ja pÄ fredag ska jag jobba pÄ ett annat stÀlle det bÀsta Àr att Jennifer ska oxÄ jobba dÀr dÄ. Samma tider, weiooo!!

NÀ nu vart ja trötter ;O
HÀr har ni Junior info för denna veckan! PoK

Gravid vecka 17
Barnet
Vikten har fördubblats de senaste tvÄ veckorna. Barnet har koncentrerat sig pÄ att organen ska vÀxa och utvecklas och har hittills varit ganska smal. Nu börjar den samla pÄ sig fett. Fettet behövs för att kunna hÄlla vÀrmen nÀr barnet kommer ut, men ocksÄ för att skydda de inre organen.
Vikt 170 gram.

Mamma

Se till att fortsÀtta Àta rÀtt. Du kan börja svettas mer Àn normalt. Detta beror pÄ den ökade blodmÀngden i din kropp. MÄnga gravida blir Àven tÀppta i nÀsan. Du bör undvika nÀsspray, men koksaltlösning gÄr bra. Det finns som spray och pipetter. Du kan Àven fÄ mer besvÀr med flytningar samt fÄ smÀrtor i ljumskarna. Nu Àr det dags för ultraljudsundersökning. En del ultraljudsundersökningar görs Àven tidigare.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Har ni lagt ett bud, va kul :) Vart blev det? Lycka till :)

2011-11-01 @ 20:45:31

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0